Loading...
error_text
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی صانعی :: کتابخانه فارسی
اندازه قلم
۱  ۲  ۳ 
بارگزاری مجدد   
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی صانعی :: مسـائـل متفــرّقه

مسـائـل متفــرّقه

(س 946) دختر در منزل پدر كارى مى كند و احياناً سودى از آن حاصل مى شود. اين سود براى چه كسى است؟ آيا اين در حيات و ممات پدر مساوى است؟

ج ـ اگر به قصد تبرّع كار نكرده باشد، سود حاصل از آنِ دختر است. 24/4/75

(س 947) اگر زن آرايشگر بداند زنى را كه آرايش مى كند، قصدش نشان دادن خود به نامحرم است، آيا گرفتن اجرت براى چنين عملى حرام است يا حلال؟

ج ـ عمل فى حدّ نفسه مانعى ندارد و اجرت بر آن هم، حرام نمى باشد.

(س 948) آيا رقص زن براى مردان مَحرم يا زنان ديگر جايز است؟ رقص مرد براى زنان مَحرم و يا مردان ديگر چطور؟

ج ـ رقص را فى حدّ نفسه، نمى توان گفت كه حرام است. 14/6/74

(س 949) در سالهاى اول ازدواج، مشكلات مالى داشتيم. خواهرم در آن موقع، گاهى پولى را به من قرض مى داد و گاهى هم مى بخشيد و يا براى بچه هاى من هديه مى خريد و شوهرش از آن بخششها اطّلاعى نداشت. در حال حاضر، شوهر خواهرم فوت كرده و خواهرم از اين بابت بسيار ناراحت است. وظيفه چيست؟

ج ـ آنچه كه يقين داريد از مال شوهر خواهرتان نزد شماست، بايد به ورثه برگردانيد، يا رضايت آنها را مجّاناً يا با مصالحه تحصيل نماييد.

(س 950) آيا استفاده از البسه اى كه مروّج فرهنگ منحط غربى است، جزو موارد منكر محسوب مى گردد؟

ج ـ نه تنها منكر، بلكه زمينه فساد فرهنگى است. 24/2/69

(س 951) آيا استفاده از رنگهاى جذّاب و خيره كننده براى لباس (توسط خواهران) جزو منكرات محسوب مى شود؟

ج ـ منكر بودن به تحريك كردن و جذب نظر جوانان و اجنبى بستگى دارد كه زمينه آلوده شدن آنها را به گناه فراهم مى كند. بنابراين، رنگها، زنها، مردها، زمانها و مكانها باعث اختلاف در منكر بودن آن مى شود؛ يعنى ممكن است لباس زنى در جايى تحريك كننده نباشد و براى زن ديگرى تحت شرايط ديگر، تحريك كننده باشد. 24/2/69

عنوان بعدیعنوان قبلی




کلیه حقوق این اثر متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی صانعی می باشد.
منبع: http://saanei.org